Handelsbetingelser

1. OPRETTELSE SOM KUNDE HOS ONION APS


Denne webshop er rettet mod professionelle forhandlere af ONION ApS´s produkter.

For at blive forhandler, skal du godkendes og have tildelt et password af ONION ApS.
For at blive godkendt, skal du oplyse os dit fulde navn og adresse samt have et gyldigt SE-nr.
Anmod om at blive forhandler på hjemmesiden, eller kontakt os på info@onion.dk eller på tlf. +45 24850948.
Hvis du endnu ikke har modtaget dit SE-nr., så kontakt os - se kontaktoplysninger herover.

2. KØB

Der er ikke indgået en bindende købeaftale, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra ONION ApS.
ONION ApS opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til dig.

3. PRISER

Alle priser er excl. moms og i Danske kroner/DKK, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for:
• Valutaændringer
• Force majeure
• Leveringssvigt
• Afgiftsændringer
• Udsolgte varer og trykfejl

4. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

5. SÆRLIGT OM BUTIKSALG

Butikssalg: køb som er foretaget i vores butik på www.onion.dk.
Ved butikssalg er der INGEN kontant returret, da man har lejlighed til, at undersøge varen inden overdragelsen/risikoovergangen sker.
Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.

6. LEVERING

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos ONION ApS og hos ONION ApS's leverandører.

7. AFBESTILLINGER

Da ONION ApS tilstræber, at afsende bestilte varer samme dag eller senest dagen efter bestillingen, så er det vigtigt at kontakte os hurtigst muligt, f.eks. ved at sende os en e-mail mærket "Afbestilling" eller at kontakte os på telefon - se kontaktoplysningerne herunder.
Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til os med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst.

8. BETALING

De mulige betalingsmåder er:
• Dankort
• Efter aftale
Betalingsmåde 'EFTER AFTALE' kan kun benyttes, såfremt du i forvejen har opnået en betalingsaftale med ONION ApS.
Ønsker du en sådan aftale kan du kontakte os via e-mail eller telefon - se kontaktoplysningerne herunder.
• ONION ApS forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
 o Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
 o Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.

9. RETURRET & REKLAMATIONSRET

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.

10. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles ONION ApS inden rimelig tid efter varens modtagelse.
Du opfordres til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af ONION ApS.

11. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til ONON ApS skal være forsvarligt indpakket.
ONION ApS anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til ONION ApS. Yderligere er der så mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

12. ER DU I TVIVL

Såfremt du har tvivlsspørgsmål, så kontakt os venligst, ved at sende en e-mail til info@onion.dk, eller på telefon +45 24850948.

KØBEREGLER OG FORTRYDELSESRET

EFTERFØLGENDE AFSNIT OM KØBEREGLER OG FORTRYDELSESRET ER I STOR UDSTRÆKNING TIL INFORMATION, DA REGLERNE MED OVENNÆVNTE UNDTAGELSER TILLIGE GÆLDER FOR PROFESSIONELLE FORHANDLERE.

KØBEREGLER

1. Reklamationsret
2. Ombytningsret
3. Rimelig tid
4. Formodningsreglen

1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger den hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

2. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

3. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

4. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugeren sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.

FORTRYDELSESRET

1. Den 14 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering
4. Er de i tvivl

1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af XXX ud fra en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af XXX, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

XXX returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:
• De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
 o I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til XXX.
• De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til XXX.
 o I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos XXX.
• De kan aflevere varen hos XXX indenfor 14 dage.

Retur adresse er følgende:
XXX

Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos XXX, samt husk at oplyse kontonummer, hvortil retur-beløbet kan overføres til. Beløbet til konto tilhørende personen, som fremgår af købsfakturaen.

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! Det anbefales, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til modtager. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af XXX.

3. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til XXX skal være forsvarligt indpakket.

Det anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til modtager. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

4. ER DU I TVIVL

Såfremt du har tvivlsspørgsmål, så kontakt os venligst, ved at sende en e-mail til info @onion.dk, eller på telefon +45 24850948.
ONION til sy- & strikkeoplevelser

Vi har en stor passion for, at udvikle og designe unikke og gode kvalitets produkter indenfor håndarbejdsområderne sy og strik - inspireret af tendenser fra det skandinaviske modebilledes aktuelle farveholdninger, materialer, design- & livsstils tendenser.
Det giver dig mulighed for, at skabe dit eget unikke look, om du er til syning, strikning eller til begge dele.
Vi kan tilbyde dig:
- 100% Naturfibergarner produceret på kvalitets spinderi i Italien + Mixgarner med op til 17 kvaliteter i ét garn.
- Strikkeopskrifter designet af flere forskellige dygtige strikdesignere.
- Snitmønstre i skandinavisk design, aktuelle og moderigtige snitmønstre til damer, børn og babyer.
- Stof til syning og specielt tilpasset vores snitmønstre.

Rigtig god fornøjelse!

Kundeservice

Har du spørgsmål vedrørende vores produkter,
så kontakt os gerne på info@onion.dk, eller på tlf.

+45 24 85 09 48

Besøgsadresse/Showroom/Butik:
ONION ApS
Gasværksvej 4 (indgang fra Havnevej)
4500  Nykøbing Sj.

follow me on facebook

ONION ApS   |   Bøssebjerg 3   |   4500 Nykøbing Sj   |   Tlf.: +45 24850948   |   Email: info@onion.dk   |   CVR. 27220983